پرسش :

هنگام دعوای کودکان در منزل بهترین راه کار چیست ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ؟


شرح پرسش :
پاسخ :
شما بايد بدانيد که برخورد بين کودکانِ يک خانواده تا حدي طبيعي و اجتناب ناپذير است و بايد آن را قسمتي از اعمال و رفتار روزمره ي کودکان بدانيد.
براي کاهش برخورد بين کودکانتان، لطفاً به اين نکات توجه کنيد:
1. در برابر اختلافات آنها به هيچ وجه پدر و مادر نبايد قاضي باشند و داوري کنند، چون هر يک از کودکان انتظار دارد که والدين به نفع او قضاوت کنند مگر اينکه واقعه ي شديدي اتفاق بيافتد. هر چه والدين خودشان را از نزاع ها دور نگه دارند برخورد کودکان به سادگي و خود به خود حل خواهد شد. مثلاً وقتي کودکي شکايت مي کند به او بگوئيد من دخالتي نمي کنم شما بايد با هم کنار بياييد و يا در برابر شکايت هاي مکرر آنها بي تفاوت باشيد و اهميت ندهيد.
2. هيچ گاه والدين نبايد وقت خود را صرف آن کنند که بفهمند چه کسي، چه کاري را اول شروع کرده و تقصير چه کسي بوده، چون هيچ موقع به نتيجه ي نهايي نخواهند رسيد.
3. شما يا همسرتان هيچ گاه نبايد اظهار ناتواني و گريه و زاري کند چون کودکان به اين رفتار عادت مي کنند.
4. رفتار پدر و مادر در برابر اختلافات کودکان بايد يکسان باشد، چون ممکن است آنها را در مقابل هم قرار داده و به جان يکديگر بياندازند.
پدر عزيز، سعي کنيد اجازه دهيد که کودکان خودشان با يکديگر کنار بيايند، چزا كه هر گونه دخالت شما باعث مي شود آنها احساس تبعيض قائل شدن از طرف شما کنند و روابط آنها هر روز تيره تر شود.اندازه سينه در افراد مختلف، متفاوت است مانند قد افراد يا اندازه بيني آنها و اين مسئله تابع مسائل ژنتيکي است گرچه روشهايي مانند استفاده از برخي از ژلها براي بزرگ کردن سينه بصورت مقطعي وجود دارد يا مي توان با جراحي اندازه سينه را بزرگ کرد لکن هيچ کدام از آنها از لحاظ پزشکي تأييد شده نيست. لازم بذکر است در صورت بارداري و پس از زايمان اندازه سينه ها تا حدي بزرگتر شده و پس از اتمام شيردهي نيز اين افزايش اندازه باقي مي ماند. در هر حال اين وضعيت بيماري نيست که جاي نگراني داشته باشد بلکه فقط از لحاظ زيبايي ذهن شما را مشغول کرده است.
www.porsesh.ir